לא מסוגלת לישון

עברת תקיפה מינית כלשהי? לא עברת תקיפה מינית אבל את/ה מרגיש/ה רצון לעזור? את/ה מוזמנ/ת להצטרף למשפחה גדולה וחמה. הפורום הזה נועד לספק תמיכה על כל מאפייניה: אווירה של בית חם, הקשבה, עזרה, הזדהות, רגישות, תחושת ביטחון, הבנה והרבה מאוד אהבה. אנו רוצים להעניק מקום בטוח לפריקת כל הרגשות ולדבר על הדברים הקשים באמת מבלי לחשוש.

המנהלים: אורית, מיכלל

מירנדה
משתמש פעיל
הודעות: 426
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:19 am

לא מסוגלת לישון

הודעהעל ידי מירנדה » ד' אוקטובר 30, 2019 5:02 am

לא משנה כמה אני מנסה..

מוריס
הודעות: 2
הצטרף: ו' נובמבר 08, 2019 1:27 pm

Re: לא מסוגלת לישון

הודעהעל ידי מוריס » ו' נובמבר 08, 2019 1:31 pm

הי,

גם לי קשה לישון. בורח מהמיטה. צופה בטלויזיה בעיקר בסדרות ריקות מתוכן שיהיה לא כבד מידי. שלא יהיו מחשבות.
ואם כבר במיטה, סיוטים נוראיים שאני לא באמת יכול להגיד אם אני ישן או חולם בהקיץ. מרגיש אמיתי מידי.

יש לך רעיון איך אפשר להתאפס?

מירנדה
משתמש פעיל
הודעות: 426
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:19 am

Re: לא מסוגלת לישון

הודעהעל ידי מירנדה » ו' נובמבר 08, 2019 6:26 pm

אני באופן אישי לא סובלת מסיוטים ממש כך שלא ממש יודעת מה לעשות לגבי הסיוטים אבל חושבת שאולי יעזור לנהל עם עצמך שיחה לפני השינה..? להזכיר לעצמך שאתה הולך לישון במקום בטוח.. ואולי אם יש איזה חפץ שמרגיע אותך שאתה יכול להחזיק אותו בזמן שהולך לישון.. אולי זה יכול לעזור?
בנוסף בגלל ההתעוררות בבהלה באמצע הלילה מסיוט שיש עוד שלב של בין לבין שאתה כבר ער אך עוד לא לגמרי מודע לכאן ועכשיו - אולי שווה להשקיע מראש מחשבה לגבי מה יכול להזכיר לך באותו רגע איפה אתה נמצא ושאתה בטוח..? לדוגמא אולי כדי ללכת לישון עם נורת לילה שכשתפתח את העיניים מהחלום תוכל לראות איפה אתה נמצא..? אולי יעזור לך שתתנגן מוזיקה שקטה ורגועה לאורך כל הלילה שכשתתעורר תוכל לשמוע אותה ולדעת שאתה בסדר..? יש כאלו ביוטיוב שמתנגנים לאורך 8.. 10.. ואף 12 שעות.
אולי קרקוע יכול לסייע לך..? לחזור לכאן ועכשיו?
בגדול מה שמתאים לאחד לא תמיד מתאים למשהו אחר.
מה שלי עזר בעיקר זה טיפול פסיכולוגי מוצלח - לא ממש בורחת מהפלאשים יותר.
יש גם סרטון ביוטיוב שחוזר ואומר שאתה בטוח.. אם האנגלית שלך טובה מספיק זה הסרטון..
https://www.youtube.com/watch?v=NPkEvXriDtI&t=593s
אם אתה בקטע של מדיטציות.. זה מעיין חזרה על המשפט אתה בטוח.. תרגע..
אולי לכתוב את הדברים יעזור לך.. להוציא את הדברים על נייר או באינטרנט..
בגדול שמתי לב שלי ספורט לפעמים עוזר.. כלומר אם אני עושה ספורט מתקלחת שמה לי סדרה שאוהבת בטלויזיה ויושבת לאכול מלא - כלומר ממש לפוצץ את עצמי באוכל חח עוזר לי להרדם ולישון יותר שעות.
אבל שוב - זה מאוד אינדווידואלי וגם אני לא סובלת מסיוטים בדרך כלל בזמן שינה.
אני חושבת שלמרות הקושי הגדול והוא גדול ביותר אין ספק בכך חשוב לנסות לא להמנע משינה כי זה מעגל שמאכיל את עצמו..
אולי יעזור לך לדבר עם משהו - כלומר להתקשר למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית..? יש להם מחלקה לגברים נפגעים תקיפה מינית.
לפעמים מדיטציה עוזרת אך כן - היא עלולה להעלות את הדברים לפני השטח משום שזה חלק מתמהליך ההתמודדות והטיפול.
אני חושבת שאם עיקר הקושי אצלך הוא עם שינה חשוב לנסות לחשוב על דרכים להזכיר לעצמך שאתה בטוח כשמתעורר מסיוט ושאתה בטוח כשהולך לישון - כלומר לחשוב על דרכים מראש - אני לדוגמא העלתי את הרעיון של חפץ, מדיטציה, שיח עצמי, אור בחדר, מוזיקה וכדומה אך אתה מכיר את עצמך הכי טוב.
מה אתה חושב שיכול לסייע לך באופן אישי לזכור את הכאן ועכשיו..?
חשוב לי לציין - בעיקר בשבילי - כי לי כאב מאוד שהיו אומרים לי תזכרי את הכאן ועכשיו זה כאילו למחוק את כאב העבר ולדחוק אותו הצידה כאילו אין לו מקום. אז לא - זה לא כך. לזכור את הכאן ועכשיו לא אומר שלעבר אין מקום ולא מפחית מהכאב על מה שקרה. אך זה ממקום של להזכיר לך שכרגע אתה בטוח. וכרגע זה לא קורה. יש מקום לכל רגש, כל מחשבה, כל הרגשה פיזית, ולכל מה שעולה. להכל יש מקום.
אני לא יודעת אם אתה בזוגיות או לא אך אם אתה בזוגיות ונכון לך אולי אתה יכול לשתף את בת הזוג שלך.. ושהיא תהיה חלק פעיל בלעזור לך על פי ההדרכה שלך לגבי איך היא יכולה לסייע במצב כזה..
גם רוטינת שינה יכול לסייע.. זה מדהים כמה דברים קטנים יכולים ללמד את המח דברים חדשים.
לדוגמא חלק מהרוטינה שלי לזמן מסויים היה לשתות כוס חלב שקדים (אני טבעונית) לפני השינה.. לאט לאט המח שלי התחיל לקשר בין חלב שקדים לבין זמן ללכת לישון והיה מתחיל להתעייף כשהייתי שותה כוס כזאת. כלומר אלו צריכים להיות סממנים שקורים כחלק מרוטינת הליכה לישון כלומר אם בחרת סתם לדוגמא כוס חלב שקדים כחלק מרוטינת הליכה לשינה אז אתה לא שותה חלב שקדים בשעות היום. וגם שילוב של רוטינת בוקר עוזר. כלומר סדר שינה והתעוררות ממש קבועים (ועדיפות לשונים מאשר איך שהיה כשעברת את אותה פגיעה/ות כדי שהמח שלך ילמד שעכשיו זה זמן אחר).
ובגדול ממליצה שאם נכון לך - להיות בטיפול פסיכולוגי אצל מי שעבר/ה הכשרה לתחום הפגיעה המינית כי שם באמת אפשר לטפל בשורש הבעיה ולא רק לשים פלסטר של התמודדות..
מקווה עזרתי (:

מירנדה
משתמש פעיל
הודעות: 426
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:19 am

Re: לא מסוגלת לישון

הודעהעל ידי מירנדה » ו' נובמבר 08, 2019 6:37 pm

נראה לי שפרסמתי כאן את רוטינת השינה וההתעוררות שאני בחרתי לעצמי.
הרוטינה צריכה לחזור על עצמה לא רק ביום יום אלא גם בסדר שלה. כלומר אם בחרת שברוטינה שלך קודם כל את מצחצח שיניים ורק אז הולך להתקלח אז אל תהפוך את הסדר ביום אחר. ממש שכל יום תהליך השינה ותהליך ההתעוררות יהיו אותו הדבר..

מירנדה
משתמש פעיל
הודעות: 426
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:19 am

Re: לא מסוגלת לישון

הודעהעל ידי מירנדה » ו' נובמבר 08, 2019 6:39 pm

זה לדוגמא הרוטינה שאני בניתי לעצמי..

רוטינת התעוררות:
השמת הטלפון על מצב לא שקט
שירותים
צחצוח שיניים: מברשת, קייסם, חוט.
רחיצת פנים
נטילת וויטמין בי 12 וחומצה פולית
דאודורנט, סירוק ואיסוף שיער
סידור מיטה
אלוורה על הפנים
לאחר חצי שעה (נעזרת בשעון מעורר) הסרת האלוורה (רחיצת פנים)
ארוחת בוקר מול טלויזיה באינטרנט

רוטינת שינה:
הכנה לספורט:
טיטוא והעברת סמרטוט רטוב בסלון
לשים את הסמרטוט לייבוש ולחכות שהרצפה תתייבש
לקחת את המזרון יוגה החדש שלי ולפרוס בסלון, את המחשב, את הרמקולים (או האוזניות האלחוטיות במידה והשותף בבית)
לאסוף שיער, לשים גרביים
ספורט שעה וחצי עד שעתיים בממוצע (חימום + ספורט + שחרור)
ארגון הדברים בחזרה למקומם (מזרון, מחשב וכו)
חלוק כפכפים ולמקלחת:
הפעלת הוונטה במקלחת
אקונומיקה על הרצפה של המקלחת והכנת סמרטוט לרצפה לאחרי מקלחת
צחצוח שיניים (מברשת בלבד)
הסרת האקונומיקה מהרצפה של המקלחת
להתקלח, להתייבש
לשים את הסמרטוט לייבוש
חזרה לחדר שלי
בגדים לכביסה
להתלבש
דאודורנט, איסוף שיער, ניקוי אוזניים, אלוורה על הפנים
לאחר חצי שעה (נעזרת בשעון מעורר) הסרת האלוורה (רחיצת פנים)
לוודא שהכל בחדר מוכן לשינה (בקבוק מים מלא ליד המיטה, נייר טואלט נגיש למידת הצורך, טלפון מוטען וכדומה)
השמת הטלפון על מצב שקט
כיבוי הוונטה במקלחת והאורות באיזור המשותף, וידוא שהכל סגור (הגז, המזגן וכדומה)
סגירת דלת החדר שלי
ארוחת ערב גדולה (ממש למלא את הבטן כמה שרק אפשר) מול הטלויזיה במחשב
להגיד לקורטנה (למי שלא מכיר זה כמו "אוקי גוגל" רק של המחשב) לסגור לי את המחשב
לודא שהתריסים של החלון בחדר שלי סגורים (כדי שהמכוניות שנוסעות בחוץ ושכנים שפותחים וסוגרים אורות בבתים שלהם לא יעירו אותי עם האור שהם עושים) - בגלל הפוסט טראומה אני רגישה מאוד לכל שינוי הכי קטן ולא משמעותי שיהיה - זה נקרא עוררות יתר לסביבה - וזה קורה גם בזמן שינה, לא רק בזמן ערות. אז כל דבר הכי קטן מעיר אותי ומונע ממני להרדם
כיבוי האור בחדר
לשים מוזיקה רגועה ושקטה שמיועדת לשינה ביוטיוב
להתכסות וללכת לישון

מירנדה
משתמש פעיל
הודעות: 426
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:19 am

Re: לא מסוגלת לישון

הודעהעל ידי מירנדה » ו' נובמבר 08, 2019 6:53 pm

אני יכולה להגיד לך שלי הרוטינה מאוד עזרה לי וגם לחלקים מנותקים שלי אך מתקשה קצת לעמוד בחלק של הספורט כי אני חיה עם שותף וקצת מתפדחת לעשות ספורט בסלון כשהוא בבית ואז נפילת אחד הגורמים ברוטינה מפיל את כל הרוטינה ובמילים אחרות אני מוצאת את עצמי הולכת לאיבוד מבחינת שינה וסדר יום.. עד שכבר לא עושה כמעט כלום מתוך הרוטינה ביום יום.
אז לא ממש הצלחתי להחזיק עם זה מעמד. הצלחתי כל עוד הייתה תקופת חגים בה השותף רב החודש ישן אצל ההורים ולא בבית..
אבל כל עוד זה היה זה עזר לי מאוד.. חוץ מאולי ימים מסויימים..

מירנדה
משתמש פעיל
הודעות: 426
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:19 am

Re: לא מסוגלת לישון

הודעהעל ידי מירנדה » ו' נובמבר 08, 2019 6:55 pm

ושלא תבין לא נכון.. יש לי שותף מקסים והכי אין לו בעיה שאעשה כושר בסלון.. אך בכל זאת מתפדחת. אז לא ממש עושה.

מוריס
הודעות: 2
הצטרף: ו' נובמבר 08, 2019 1:27 pm

Re: לא מסוגלת לישון

הודעהעל ידי מוריס » ו' נובמבר 08, 2019 7:32 pm

את מקסימה, לא ציפתי לכזאת התייחסות.
תודה רבה

מירנדה
משתמש פעיל
הודעות: 426
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:19 am

Re: לא מסוגלת לישון

הודעהעל ידי מירנדה » ו' נובמבר 08, 2019 10:14 pm

אם תרצה תעדכן מה אתה מוצא שעוזר לך - ותזכור שלפעמים זה תהליך. לדוגמא עד שהמח לומד לקשר בין משהו שבחרת לבין שינה יכול לקחת כמה ימים ואולי יותר..
שיהיה בהצלחה!

מירנדה
משתמש פעיל
הודעות: 426
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:19 am

Re: לא מסוגלת לישון

הודעהעל ידי מירנדה » א' נובמבר 10, 2019 1:16 pm

כלומר - לגבי סיוטים - חוץ מבתקופה האחרונה..
לא יודעת.. הרבה סובלת מסיוטים בתקופה האחרונה.
אני מנחשת שכנראה תמיד היו לי חלומות רעים - מנחשת פשוט בגלל אופי השינה שלי.. אבל לא חלומות שהייתי זוכרת אותם.

סמל אישי של המשתמש
מיכלל
סגל מסל"ן
הודעות: 2564
הצטרף: ב' יולי 06, 2009 9:24 am

Re: לא מסוגלת לישון

הודעהעל ידי מיכלל » א' נובמבר 10, 2019 2:02 pm

הי מוריס !
כל מילה של מירנדה אני מחזקת.
מצא לך אישטיפול המתאים לך.
מצא את הדרך הנכונה לך.
לפני השינה מומלץ לאכול אוכל חם, מרק...
לא פירות וירקות לא מבושלים.
אלא מבושל וחם.
ספורט
מחשבות טובות.
בהצלחה, שתף אותנו איך הצלחת.
בהצלחה,איתך, מיכל.


חזור אל “תקיפה מינית”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 100 אורחים